Wie bent u?
Keerpunt > Xpertsuite > Starten van een dialoog met DialoogXpert

Starten van een dialoog met DialoogXpert

Om een bericht te kunnen sturen gaat u naar het dossier van de medewerker en vervolgens naar het tabblad ‘Berichten’.

Snelgids DialoogXpert

DialoogXpert is een communcatieplatform dat voldoet aan alle privacy- en veiligheidseisen, met het gemak van e-mail. DialoogXpert is een ‘whatsapp’-achtige functie waar men in een beveiligde omgeving een dialoog kan voeren. Een dialoog tussen bijvoorbeeld een bedrijfsarts, casemanager of coach met een medewerker of onderling.

De dialoogfunctie binnen de XpertSuite leent zich uitstekend voor coaching, het geven van opdrachten, het voeren van privacygevoelige dialogen, intervisie tussen professtionals en interventionisten. Bovendien kunt u de medewerker direct betrekken bij het eigen proces. Het directe contact met uw medewerkers of uw professionals zorgt voor hoge betrokkenheid bij het eigen probleem of vraagstuk.

Digitale goedkeuring

DialoogXpert biedt de mogelijkheid om documenten uit het dossier digitaal te laten goedkeuren. Het UWV accepteert deze ondertekening voor de opbouw van het re-integratiedossier. De beleidsadviseur van het UWN stelt dat het niet wettelijk is voorgeschreven dat alle documenten van het re-integratieverslag voorzien moeten zijn van een fysieke handtekening. Wel moet van elk document duidelijk zijn van wie het afkomstig is en wie er eventueel mee heeft ingestemd. Als dit kan in de vorm van een digitale handtekening, dan voldoet dat.

Hiermee wordt het dus mogelijk om het complete papieren dossier te laten vervallen, want alle documenten kunnen digitaal ondertekend in de XpertSuite worden opgeslagen:

  • Plan van aanpak
  • Bijstellingen op het plan van aanpak
  • Eerstejaars- en eindevaluaties

Veilig

Deze module zorgt ervoor dat de relevante dossierstukken, zoals bijvoorbeeld foto’s, plannen van aanpak of probleemanalyses niet meer hoeven worden gemaild. Het biedt de mogelijkheid om documenten en gesprekken direct op een veilige manier op te slaan in het dossier.

Bij een bericht zitten de volgende onderdelen:

  • Onderwerp
  • Deelnemers
  • Bericht
  • Mogelijkheid om bestanden uit dossier of van lokale schijf toe te voegen

Bij de deelnemers kunt u zoeken naar gebruikers die deze medewerker mogen zien en die geautoriseerd zijn voor DialoogXpert. Het is ook mogelijk om een nieuwe deelnemer toe te voegen. Met de knop ‘Start dialoog’ wordt de dialoog gestart en krijgt de deelnemer een nieuw bericht. Dit is vergelijkbaar met de functionaliteit van Whatsapp.

Selecteer het document en klik op ‘Ondertekening vragen’.

Er wordt automatisch een nieuwe dialoog gestart bij het tabje ‘Berichten’.

Stap 2:

Documenten ondertekenen via DialoogXpert

In het tabje ‘Trajectendossier’ staan documenten. Het is mogelijk om de document digitaal te laten accorderen door de werknemer en de werkgever. Dit gaat als volgt:

Stap 1. Geef de ondertekenaars aan en druk op ‘Verstuur verzoek’

 

Het verzoek is verzonden. De status van de ondertekening vanuit de leidinggevende en werknemer is weergegeven. Als leidinggevende kun je nu het document ondertekenen door op ‘Ondertekenen’ te klikken.

Stap 4. Het ondertekenen gaat via een SMS code. Voer hiervoor uw mobiele telefoonnummer in en klik op ‘Verstuur SMS’.

Stap 5. Voer de SMS code in en klik op ‘Opslaan’.

Stap 6. De status van de ondertekening vanuit de werkgever staat nu op ‘Ondertekend’.

Stap 7. De werknemer ontvangt nu een uitnodiging om zijn/haar e-mailadres om in te loggen.

De werknemer dient zich vervolgens eenmalig:

  • Aan te melden bij de berichtenservice van XpertSuite;
  • Akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden en in te loggen;
  • Een wachtwoord in te voeren
  • Een mobiel nummer in te voeren;
  • Persoonlijke gegevens in te vullen (voorletter, voornaam en achternaam).

Stap 8. De werknemer komt in zijn of haar berichtenbox. Hierin is het te ondertekenen document zichtbaar. Het document kan door de werknemer vervolgens ondertekend worden zoals weergegeven in stap 4.

 



Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019