Wie bent u?
Keerpunt > XpertSuite

XpertSuite

Keerpunt werkt met XpertSuite, een nieuw online verzuimprogramma.

Aansluitend op de behoefte van de werkgever is het beheren van verzuimdossiers makkelijker en efficiënter. Daarnaast voldoet het programma aan de laatste normen op het gebied van techniek en veiligheid. XpertSuite werkt volledig conform AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Bescherming van uw persoonsgegevens en dat van uw klanten is hiermee gewaarborgd.

Login bij XpertSuite

Nieuw: een beknopte en snelle uitleg over het genereren van een verzuimrapport.

 

Voordelen voor de werkgever

  • Doe snel en gemakkelijk de ziekmeldingen.
  • Verkrijg inzicht in verzuimdossiers en maak zelf rapportages.
  • Alles op 1 plek: correspondentie, gegevens en documenten over verzuim en re-integratie staan in XpertSuite. Dit betekent geen losse mails meer naar de werknemer en naar u, als werkgever of volmacht.
  • Gegevens voor uitkering verzekeraar zijn volledig, waardoor uitkering voorspoedig verloopt.
  • De gegevens zijn optimaal beschermd conform AVG.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik vragen stellen over het werken met het Verzuimsysteem?

Voor uw vragen kunt u terecht bij de Vragen & Antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact opnemen met Keerpunt via contact@keerpunt.nl.

Is ‘twee factor authenticatie’ alleen mogelijk via een SMS-bericht?

Nee, het is ook mogelijk om in te loggen via een authenticatie-app, zoals Google Authenticator

Ik probeer in te loggen in XpertSuite maar ik ontvang geen SMS-bericht?

U heeft als gebruiker de optie om het SMS bericht opnieuw te versturen. Klik hiervoor op “Inloggen mislukt” en vervolgens op “SMS opnieuw versturen”. Er wordt nu een nieuw SMS-bericht verstuurd naar uw telefoon (het SMS-bericht bestaat uit cijfers en letters, er staan geen hoofdletters in het bericht).

Wij maken gebruik van Verzuimsignaal en zijn dus al aangesloten bij Keerpunt. Is dit iets nieuws/anders waarvoor ik actie moet ondernemen?

Alle data uit de huidige systemen wordt vanzelfsprekend overgezet naar het nieuwe systeem.

Waarom krijgen we een nieuw systeem?

Er komt een nieuw systeem, omdat wij u zoveel mogelijk in staat willen stellen om zelf uw zaken te regelen rondom verzuim en preventie. Daarmee geven we u meer grip op verzuim. Zo kunt u 24/7 dienstverlening aanvragen, snel en gemakkelijk ziekmeldingen doen, en heeft u een overzichtelijke ‘eigen’ klantomgeving.

Waarom dien ik een telefoonnummer op te geven bij het inloggen in XpertSuite?

Alle systemen waarin persoonsgegevens zijn opgeslagen dienen wettelijk gebruik te maken van een tweede verificatiestap bij het inloggen (twee factor authenticatie). Dit wordt gedaan bij XpertSuite met uw telefoonnummer, deze is aan u persoonlijk verbonden en is een geldige manier om te controleren/verifiëren dat degene die inlogt echt is wie hij zegt dat hij is.

Hoeveel jaar verzuimhistorie wordt meegenomen naar het nieuwe systeem?

Er wordt 3 jaar verzuimhistorie meegenomen naar het nieuwe systeem.

Wordt Verzuimsignaal vervangen?

Verzuimsignaal wordt inderdaad vervangen door XpertSuite. U wordt de komende weken verder geïnformeerd over de werkwijze, de training en de feitelijke overgang naar het nieuwe systeem.

Hoe kan ik straks inloggen?

U logt in de PortalXpert van XpertSuite in met uw gebruikersnaam, een wachtwoord en 2-factor authenticatie.

Wordt de historische data bewaard?

Ja, de historische data wordt bewaard conform de verplichte bewaartermijnen.

Ik probeer in te loggen in XpertSuite maar ik ben mijn telefoon vergeten, wat nu?

U heeft als gebruiker de optie om in te loggen middels de backup-code die u heeft gekregen bij de eerste keer inloggen in het systeem. Elke backup-code kunt u één keer gebruiken als alternatief voor het inloggen met een SMS-bericht. Na het inloggen met de backup-code kunt u via het systeem een nieuwe backup-code genereren. Klik hiervoor op “Inloggen mislukt” en vervolgens op “Gebruik back-up code”.

Wat is 2-factor authenticatie?

2-factor authenticatie houdt in dat u met behulp van een unieke beveiligingscode in moet loggen. Deze code vraagt u aan bij het inloggen en ontvangt u op uw telefoon. Deze manier van inloggen garandeert uw privacy en beschermt uw gegevens.

Krijg ik minder functionaliteiten ter beschikking?

Het belangrijkste is dat u minimaal dezelfde functionaliteiten houdt als in Verzuimsignaal, maar dat daarnaast de klanten er op het gebied van gemak, gebruiksvriendelijkheid, ondersteuning, proces en rapportages op vooruit gaan.

Krijg ik per e-mail een bericht over de openstaande taken?

U krijgt één keer per week een e-mail waarin staat aangegeven hoeveel taken er open staan in XpertSuite. Er wordt i.v.m. privacyregelgeving geen e-mail  verstuurd over wat de taak inhoudt, u dient hiervoor in te loggen in XpertSuite.

Hoe wordt mijn privacy gegarandeerd?

Door akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden geeft u aan dat wij uw gegevens mogen verwerken volgens de AVG. Op deze manier wordt uw privacy gegarandeerd. Daarnaast wordt uw privacy gegarandeerd door de 2-factor authenticatie bij het inloggen in XpertSuite.

XpertSuite wachtwoord vergeten?

Klik op de inlogpagina op “Wachtwoord vergeten?” en volg de aangegeven instructies om uw wachtwoord te resetten.

Op welke manier wordt de klant getraind?

Klanten worden getraind door middel van instructiemateriaal (video’s en instructiekaart).

Daarnaast worden er verschillende instructievideo’s beschikbaar gesteld. Deze video’s zijn te vinden bij de Vragen & Antwoorden.

Waarom moet de klant akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden? Kan Keerpunt dit niet voor mij regelen?

De klant moet akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden om het Keerpunt juridisch te machtigen voor het verwerken van gegevens. Zonder deze machtiging zijn wij niet bij machte om de gegevens van een bedrijf te verwerken en op te nemen in ons systeem.


Liever telefonisch contact?

Contactgegevens bij vragen: Heeft u andere vragen? Onze klantenservice staat voor u klaar, u kunt bellen op 035-6558500  . We zijn ook bereikbaar via de mail op contact@keerpunt.nl

 

Brief voor medewerkers

Het is belangrijk om medewerkers van de nieuwe informatie te voorzien. Wij hebben een voorbeeldbrief opgesteld.

Uitleg over inloggen

We hebben een speciale pagina met uitleg over inloggen.

 

Uitleg over 2-factor authenticatie

We hebben een speciale pagina met uitleg over inloggen met 2-factor authenticatie.

 

Handleiding Instellen DialoogXpert e-mailnotificatie

Deze handleiding is beschikbaar als download.

Uitleg over RapportageXpert

Er is een beknopte en snelle uitleg over het genereren van een verzuimrapport. We hebben ook een extra uitleg over RapportageXpert.

 

Uitleg over een dialoog starten met DialoogXpert

We hebben een speciale pagina met uitleg over het starten van een dialoog met DialoogXpert.

Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019