werkgever
Keerpunt > Werkgever > Ziektewet

De Ziektewet

De ziektewet

In elke organisatie kan het voorkomen dat een medewerker ziek is wanneer hij uit dienst gaat. Dat kan zowel een medewerker met een vast als een medewerker met een tijdelijk dienstverband zijn. Deze medewerkers hebben mogelijk recht op een Ziektewetuitkering. Bent u eigenrisicodrager voor de Ziektewet, dan krijgt u te maken met een aantal verantwoordelijkheden rondom verzuim en re-integratie. Keerpunt biedt ondersteuning aan werkgevers en hun zieke ex-medewerkers.

Download infographic

 

Hier zijn de veelgestelde vragen over de Ziektewet voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan via het formulier onderaan deze pagina.

Benieuwd wat de ziektewet voor u betekent?

Lees meer

Veelgestelde vragen

Wat is de Ziektewet?
Gaat uw medewerker ziek uit dienst? Dan kan hij soms een Ziektewetuitkering krijgen. In de Ziektewet is geregeld dat zieke ex-medewerkers die geen loon meer krijgen, toch een inkomen hebben.
Wie is verantwoordelijk voor de re-integratie?

Werkgevers die eigenrisicodragers zijn, zijn samen met de ex-medewerker verantwoordelijk voor de re-integratie. Keerpunt helpt hierbij.

Wanneer heeft een ex-medewerker recht op een Ziektewetuitkering?

Medewerkers die ziek uit dienst gaan of die binnen vier weken na uitdiensttreding ziek worden, hebben maximaal 104 weken (twee jaar) recht op een Ziektewetuitkering. Is de ex-medewerker daarna nog steeds arbeidsongeschikt, dan kan hij een aanvraag voor een WIA-uitkering doen.


Bekijk alle vragen

Keerpunt is expert op het gebied van de Ziektewet

Wat maakt ons anders?

Brochure Wij zijn Keerpunt

In deze brochure staat informatie over onze diensten.

Download brochure

Brochure Ziektewet

Download hier de informatie over onze dienstverlening over de Ziektewet.

Download brochure

Waarom kiezen voor Keerpunt?

Keerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.

U geeft ons gemiddeld een 8,3 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.

Sinds 1999 hebben we ervaring op het gebied van werk en verzuim. En zijn we door onze jarenlange ervaring in staat u optimaal te helpen.

Alle nieuwsberichten

Het laatste nieuws

8 november 2018

Het werk van Mariska Stomphorst

Mariska Stomphorst begon als administratieve kracht bij Keerpunt en maakte na negen jaar intern de overstap naar re-integratiespecialist.

Lees verder
31 oktober 2018

Sluit uw Arbodienstverlening over naar Keerpunt

Bij Keerpunt ondersteunen we werkgevers en werknemers bij re-integratie. Wij bieden op het juiste moment de beste duurzame oplossingen door persoonlijke begeleiding.

Lees verder

Wat doet Keerpunt?

  1. De ex-medewerker  medische te laten beoordelen;
  2. Verzuimbegeleiding te bieden zodat de ex-medewerker zo snel mogelijk re-integreert naar passend werk bij de oude of een nieuwe werkgever.

Benieuwd wat Keerpunt nog meer doet?

Lees meer

Rechten en Plichten: Keerpunt ondersteunt

Rechten Werkgever

  1. U mag zelf kiezen of u eigenrisicodrager voor de Ziektewet wordt of de uitvoering hiervan bij UWV laat;
  2. Als u eigenrisicodrager wordt, mag u zelf kiezen of u wel of geen verzekering afsluit om eventuele Ziektewetuitkeringen uit te betalen.

Plichten Werkgever

  1. Het verzorgen van verzuimbegeleiding en re-integratie naar passend werk zoals u dat ook bij een vaste medewerker zou doen;
  2. Uitvoeren van de Ziektewet.  Als u de hiervoor benodigde kennis niet in huis heeft, dan kunt u hiervoor een dienstverlener Ziektewet, zoals Keerpunt, voor inschakelen.

 

Benieuwd naar meer rechten en plichten met betrekking tot de ziektewet voor u als werkgever?

Lees meer

Uw vraag nog niet beantwoord?

We zijn trots op onze klanten

Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2018