Als uw werknemer ziek wordt, is dat natuurlijk heel vervelend. In de eerste plaats voor uw werknemer, maar ook voor u als werkgever.
Voor alle betrokkenen is het fijn als de situatie snel in kaart kan worden gebracht en er zo nodig op tijd een interventie kan worden ingezet. Dit bevordert het re-integratieproces van uw zieke werknemer.
Keerpunt werkt met een medische unit waarin onze eigen bedrijfsartsen samenwerken met speciaal daarvoor opgeleide praktijkondersteuners. Hierdoor kunnen we uw werknemer sneller helpen.
Werkgevers kunnen de verplichtingen vanuit de Arbowet op twee manieren invullen. Ze kunnen alle benodigde dienstverlening inkopen bij één partij; een gecertificeerde arbodienst. Deze kan alle wettelijk verplichte deskundigen leveren om de werkgever en de medewerkers te ondersteunen. Vaak kan een arbodienst daarnaast andere professionals leveren zoals bijvoorbeeld fysiotherapeuten, bedrijfsmaatschappelijk werkers, arbeidsdeskundigen of verpleegkundigen.
Een werkgever kan er ook voor kiezen om zelf de verschillende deskundigen of diensten te contracteren. Hij kiest dan zelf hoe hij dit intern organiseert. Hierbij is de hulp van in ieder geval één bedrijfsarts die de wettelijke Arbo-taken uitvoert verplicht.
Een werkgever kan een arbodienst inschakelen die alle (wettelijk) verplichte deskundigheid levert. Dit wordt de vangnetregeling genoemd. De wet gaat ervan uit dat werkgevers hiervoor kiezen behalve wanneer de werkgever er bewust voor kiest om of om zelf de verschillende deskundigen te contracteren. Dit wordt de “maatwerkregeling” genoemd. Dus; de Arbowet gaat ervan uit dat werkgevers een contract afsluiten met een arbodienst maar geeft de ruimte om in plaats daarvan te kiezen voor de maatwerkregeling.
Download hier de brochure over onze Arbodienstverlening.
Download brochureKeerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.
U geeft ons gemiddeld een 8,3 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.
Keerpunt is sinds 1999 sterk in de samenwerking met de werkgevers, de verzekeraars De Amersfoortse Verzekeringen en Nationale-Nederlanden, de verschillende intermediairs, volmachten en het externe artsennetwerk.
Kies als werkgever nu ook voor gecertificeerde arbodienstverlening van Keerpunt. Als arbodienst begeleiden onze hoog opgeleide re-integratiespecialisten werkgever én werknemer al vanaf dag 1. Of het nu gaat om het voorkomen van ziekte óf langdurig verzuim.
Als werkgever kunt u ervoor kiezen wel of niet eigenrisicodrager voor de ziektewet te worden. Bent u eigenrisicodrager, dan moet u veel zelf regelen en heeft u kennis van, en ervaring met, het uitvoeren van de ziektewet nodig. Keerpunt ondersteunt u met een complete dienstverlening; van arbodienstverlening voor ex-werknemers tot een gescheiden loonadministratie.
Als uw werknemer tijdelijk niet kan werken is dat heel vervelend. Voor uw werknemer, maar ook voor u als werkgever. Zeker als dit een langere periode duurt. Met de arbodienstverlening van Keerpunt krijgt u hulp bij het begeleiden bij verzuim en re-integratie van uw zieke werknemers.
De re-integratiespecialist
Als werkgever heeft u recht op
Als werkgever moet u
In het document ‘Uw rechten en plichten bij re-integratie‘ staan alle rechten en plichten van de werknemer én de werkgever. En wat de re-integratiespecialist van Keerpunt allemaal voor u doet in één overzicht.