U bent een werkgever
Keerpunt > Werkgever

Keerpunt voor u als Werkgever

De informatie die relevant is voor u, op één pagina.

Keerpunt voor u als werkgever

In de eerste twee jaar van verzuim betaalt u minstens 70% van het loon van de verzuimende medewerker door. Zowel u als uw medewerker moet zich inspannen voor de re-integratie van de medewerker. In de Wet verbetering Poortwachter is vastgelegd wat er moet gebeuren.

Lees meer

Continuïteit van uw bedrijf waarborgen

Als verzuim langer duurt dan een griepje, lopen de kosten voor u als werkgever snel op. Wanneer u niet de juiste verzekering heeft afgesloten, kan dit de continuïteit van uw bedrijf in gevaar brengen. Is er sprake van langdurig verzuim, dan kunt u tot 12 jaar lang met kosten geconfronteerd worden.

Lees meer

Omgaan met conflicten

Conflicten op de werkvloer komen regelmatig voor en leiden er vaak toe dat een medewerker zich ziekmeldt. Onderzoek toont aan dat dit wel 70.000 tot 100.000 keer per jaar gebeurt. Voor werkgevers is het belangrijk om alert te zijn op conflicten op de werkvloer.

Lees meer

Uw rechten en plichten

Zowel u als uw medewerker moeten zich inspannen voor de re-integratie. In de Wet verbetering Poortwachter is vastgelegd wat er moet gebeuren.

Lees meer

Benieuwd wat Keerpunt voor u kan betekenen?

 

Onze diensten

Download onze brochure

Meer weten? Onze brochure biedt informatie over onze diensten. Klik hier om de brochure te downloaden.

Download PDF

Schrijf in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Door hier uw e-mailadres achter te laten, ontvangt u informatie over het laatste nieuws rondom Keerpunt, verzuim, re-integratie en wetgeving.

Wat maakt Keerpunt uniek?

Keerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.

 

Waarmee kan Keerpunt u van dienst zijn?

Heeft u een vraag of opmerking? De medewerkers van Keerpunt helpen u graag. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem gerust contact met ons op.

Neem contact op
  • U geeft ons gemiddeld een 8,1 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.
  • Door ruim 17 jaar ervaring op het gebied van werk en verzuim zijn wij in staat u optimaal van dienst te zijn.
  • Keerpunt is sterk in de samenwerking met de werkgevers, de verzekeraars a.s.r. en Nationale- Nederlanden, de verschillende intermediairs en volmachten en het externe artsennetwerk.

Wat zeggen anderen over ons?

Meerdere werkgevers aan het woord:

“Zeer deskundig en empathisch.”
“De behulpzaamheid, vriendelijkheid en kennis spraken mij aan. Geen vraag was te gek en ik ben op een hele goede manier door deze situatie geloodst.”
“Vriendelijke en adequate service en alles in gewone mensen taal.”
“Wat ik als prettig heb ervaren is de goede communicatie en de ondersteuning in de stappen en acties die genomen moeten worden bij langdurig ziekteverzuim.”
“Proactieve begeleiding en begrip voor medewerker- en werkgever-standpunt. Vooral de behulpzaamheid, ervaring, begrip en uitleg om ons optimaal te ondersteunen in deze niet alledaagse situatie. Het persoonlijke en professionele contact met de re-integratiespecialist heeft ons enorm geholpen.”

Veelgestelde vragen

Wat houdt het voorbereiden van beslissingen van UWV in?

Beslissingen van UWV zijn nodig bij bijvoorbeeld het toekennen, beëindigen, veranderen of opschorten van een Ziektewetuitkering. U bereidt als werkgever de beslissing voor; dat wil zeggen dat u aangeeft wat u denkt dat er moet gebeuren en dit onderbouwt met informatie. Op basis van de informatie die u verstrekt, neemt UWV haar beslissing.

Hoe helpt Keerpunt u?

Keerpunt ondersteunt u, als werkgever, bij alle aspecten van het eigenrisicodragerschap:

  • Keerpunt begeleidt uw ex-medewerker naar een duurzaam herstel. Onze bedrijfsartsen en gespecialiseerde casemanagers zorgen ervoor dat u voldoet aan de eisen van de Wet verbetering Poortwachter en de Ziektewet;
  • Daarnaast stellen wij het recht op de Ziektewetuitkering vast, net als de hoogte en de duur van deze uitkering. Ook verzorgen wij de uitkeringsadministratie voor u.
  • Mocht de medewerker zich niet aan zijn verplichtingen houden, dan ondersteunen wij u bij de het voorbereiden van beschikkingen en toepassen van maatregelen richting uw medewerker.
Wie betaalt de Ziektewetuitkering?

Als de werkgever eigenrisicodrager is voor de Ziektewet, betaalt de werkgever de Ziektewetuitkering. Is de werkgever geen eigenrisicodrager voor de Ziektewet? Dan betaalt UWV de Ziektewetuitkering.

Is het voor een werkgever verplicht om een arbodienst te hebben?

Een werkgever kan een arbodienst inschakelen die alle (wettelijk) verplichte deskundigheid levert. Dit wordt de vangnetregeling genoemd. De wet gaat ervan uit dat werkgevers hiervoor kiezen behalve wanneer de werkgever er bewust voor kiest om of om zelf de verschillende deskundigen te contracteren. Dit wordt de “maatwerkregeling” genoemd. Dus; de Arbowet gaat ervan uit dat werkgevers een contract afsluiten met een arbodienst maar geeft de ruimte om in plaats daarvan te kiezen voor de maatwerkregeling.

Moet de RI&E door de arbodienst getoetst worden?

In de meeste gevallen moet u uw RI&E laten toetsen door een arbodienst of een gecertificeerd deskundige. Zij kijken of alle risico’s benoemd zijn, de situatie in de organisatie goed is weergegeven en of de meest recente normen en richtlijnen zijn gebruikt. Bedrijven met minder dan 25 medewerkers actief in een branche waarvoor een erkend RI&E-instrument aanwezig is, hoeven hun RI&E niet te laten toetsen. Meestal is het voor hen voldoende om de Checklist gezondheidsrisico’s in te vullen.


Bekijk alle vragen

Uw vraag nog niet beantwoord?

We zijn trots op onze klanten

Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief