Wie bent u?
Keerpunt > Intermediair, Medewerker, Werkgever > Conflictbemiddeling vanuit Keerpunt

Langdurig thuiszitten was de prognose. De re-integratiespecialist van Keerpunt kreeg ze weer aan het werk.

De re-integratiespecialist van Keerpunt kreeg ze weer aan het werk.

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten
Twee medewerkers van een fysiotherapiepraktijk krijgen ruzie. Ze kunnen samen niet meer door één deur. Het conflict loopt zo hoog op zij zich beiden ziekmelden. De bedrijfsarts laat Keerpunt weten dat de twee vanwege een verstoorde arbeidsrelatie voorlopig niet kunnen functioneren in hun werk. Langdurig thuiszitten is de prognose. De werkgever zit met de handen in het haar. Zij weet niets van arbeidswetgeving maar beseft wel dat het inhuren van twee vervangende krachten veel geld kost.
De fysiotherapiepraktijk kon de loonsanctie niet betalen. De re-integratiespecialist van Keerpunt vond een oplossing.
Hans, de re-integratiespecialist van Keerpunt die op deze zaak wordt gezet, ziet in hoe ernstig de kwestie is. Hij probeert beide partijen bij elkaar te brengen om het geschil op te lossen. Keerpunt is in zo’n geval van toegevoegde waarde voor de klant. Dan ontdekt Hans dat de twee medewerkers een geheime – inmiddels verbroken – liefdesverhouding hadden. De emoties tussen de twee medewerkers zijn daardoor zo hoog opgelopen dat een re-integratietraject binnen de praktijk voor een van de twee verzuimende medewerkers geen enkele kans maakt. Na bemiddeling door Hans accepteert zij een baan bij een andere werkgever (2e spoortraject). Ondanks de inspanningen van de werkgever, de arbodienst en Keerpunt, legt UWV de fysiotherapiepraktijk een loonsanctie op voor de andere zieke medewerker. De praktijk kan deze sanctie niet betalen en een faillissement dreigt. Hans ziet opnieuw de ernst van de zaak en bemiddelt op eigen initiatief tussen de verzekeraar en de praktijkhouder. De verzekeraar neemt de loonsanctie over. Inmiddels gaat het weer goed met de fysiotherapiepraktijk én betrokkenen.
De re-integratiespecialist van Keerpunt wist alle partijen tevreden te stellen.
Dit verhaal is waargebeurd. Sommige details zijn om privacy-redenen gefingeerd.

Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019