scroll

Sinds de overstap naar Keerpunt is onze arbodienstverlening strak geregeld

Als hr-consultant van negen vestigingen van Kentucky Fried Chicken in Rotterdam staat gemak voor Bertus Mekes voorop. Maar makkelijk was het niet dat KFC’s arbodienst niet samenwerkte met de verzekeraar voor arbeidsongeschiktheid. Reden voor Bertus om voor arbodienstverlening over te stappen naar Keerpunt.

Lees verder
KFC webstie header3

Totaalpakket bij Keerpunt

‘Bij ziekteverzuim moest ik alles dubbel opgeven, bij de verzekeraar én bij de arbodienst,’ vertelt Bertus. ‘Dat was enorm onpraktisch en ging ook vaak mis. Ook ontstonden er complicaties met de AVG.’ Verzekeraar Nationale-Nederlanden stuurde werknemers van KFC bij langdurig verzuim al door naar Keerpunt. ‘In de gesprekken met Nationale-Nederlanden kreeg ik de indruk dat zij korte lijnen hadden met Keerpunt. Een reden voor ons om uit te zoeken of een totaalpakket bij Keerpunt niet handiger zou zijn. We hebben de kosten vergeleken, de werkwijze bestudeerd en na contact met Keerpunt besloten we de overstap in gang te zetten.’

Snel antwoord

De lopende verzuimcases werden overgedragen naar Keerpunt. Na een maand of twee was de overstap gemaakt en was er al een heel goede, werkbare situatie. We zijn nu een halfjaar verder en Bertus is razend enthousiast. ‘Alles is heel strak geregeld. Als ik een vraag stel, krijg ik snel antwoord. Problemen worden meteen voor me opgelost. Wanneer een werknemer naar de bedrijfsarts is geweest, krijg ik kort daarna een terugkoppeling met een helder advies. Dat ontbrak bij onze vorige arbodienst, een grote landelijke arbodienstverlener.’

Persoonlijke benadering

Waar Bertus voorheen veel werk dubbel moest doen, heeft hij nu één contactpersoon en is het duidelijk hoe de bedrijfsarts te werk gaat. ‘Het lijkt net of ik nu met een heel kleinschalige dienstverlener werk. Keerpunt biedt de voordelen van een omvangrijke organisatie en bijbehorend netwerk, maar dan met een persoonlijke, adequate benadering. Ik word regelmatig gebeld met updates over werknemers, bijvoorbeeld wanneer er een melding bij UWV moet worden gemaakt. Voorheen moest ik dan heel veel verschillende formulieren achterhalen en invullen, nu staan die al voor me klaar.’

Goede begeleiding

Keerpunt heeft de werkzaamheden van Bertus makkelijker gemaakt. ‘Een arbodienstverlener zou het werk niet moeilijker moeten maken, maar het goed moeten begeleiden. Het mag geen veertien dagen duren voordat je antwoord krijgt. Keerpunt is altijd to the point, zodat ik direct weer verder kan met mijn werkzaamheden. Ze hebben een proactieve benadering, die tot gevolg heeft dat ik me geen zorgen meer hoef te maken of het wel goed komt. Dat is heerlijk werken.’

Ook interessant

Wij gebruiken cookies
We gebruiken cookies om u de beste ervaring te bieden op onze website. Onder ‘instellingen wijzigingen' leest u meer over welke cookies wij gebruiken. Wilt u weten hoe Keerpunt in haar dienstverlening omgaat met persoonsgegevens van werknemers en werkgevers, lees dan ons Privacy Statement.
Noodzakelijke & functionele cookies
Wij plaatsen noodzakelijke cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken. Functionele cookies zorgen ervoor dat u de website op de juiste manier kan bekijken en gebruiken. Ze onthouden bijvoorbeeld welk product u wilt bestellen en uw voorkeursinstellingen zoals taal. Deze cookies hebben zeer weinig invloed op uw privacy en plaatsen wij daarom altijd.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Analytische cookies
Analytische cookies zoals Google Analytics en Google Tag Manager meten het website bezoek en helpen ons om de website te verbeteren. Deze gegevens worden anoniem verzameld en hebben weinig invloed op uw privacy.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Marketing cookies (zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Pardot) worden gebruikt om te zien hoe u onze website gebruikt en op basis daarvan relevante of gepersonaliseerde advertenties te tonen op onder andere social media. Ze zorgen er ook voor dat u een advertentie niet te vaak te zien krijgt. Ook gebruiken we deze cookies om voorkeuren te onthouden als u bijvoorbeeld eerder een formulier ingevuld hebt en later terugkomt op onze website.
Ingeschakeld Uitgeschakeld

Zoekresultaten

0 resultaten voor ...