U bent een medewerker
Keerpunt > Medewerker

Keerpunt voor u als Medewerker

De informatie die relevant is voor u, op één pagina.

Mijn re-integratie proces, wat staat me te wachten?

In de Wet verbetering poortwachter en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen staat dat u samen met uw werkgever aan uw re-integratie moet werken. Uw werkgever laat zich daarbij begeleiden door de re-integratiespecialist en/of arbodienstverlening van Keerpunt.

Lees meer

Grip op uw re-integratie

Er zijn een aantal zaken die u zelf moet regelen voor uw re-integratie. Dit geldt echter ook voor uw werkgever. Keerpunt ondersteunt u hierin.

Lees meer

Keerpunt staat voor u klaar

Het contact met de re-integratiespecialist is persoonlijk, u heeft telefonisch contact. Uw wensen en mogelijkheden inventariseert Keerpunt. De verzekeraar van uw werkgever investeert in uw re-integratieplan.

Lees meer

Uw rechten en plichten

Zowel u als uw werkgever moeten zich inspannen voor uw re-integratie. In de Wet verbetering Poortwachter is vastgelegd wat er moet gebeuren.

Lees meer

Benieuwd wat Keerpunt voor u kan betekenen?

 

Onze diensten

Download onze brochure

Meer weten? Onze brochure biedt informatie over onze diensten. Klik hier om de brochure te downloaden.

Download PDF

Schrijf in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Door hier uw e-mailadres achter te laten, ontvangt u informatie over het laatste nieuws rondom Keerpunt, verzuim, re-integratie en wetgeving.

Wat maakt Keerpunt uniek?

Keerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.

 

Waarmee kan Keerpunt u van dienst zijn?

Heeft u een vraag of opmerking? De medewerkers van Keerpunt helpen u graag. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem gerust contact met ons op.

Neem contact op
  • U geeft ons gemiddeld een 8,1 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.
  • Door ruim 16 jaar ervaring op het gebied van werk en verzuim zijn wij in staat u optimaal van dienst te zijn.
  • Keerpunt is sterk in de samenwerking met de werkgevers, de verzekeraars a.s.r. en Nationale- Nederlanden, de verschillende intermediairs en volmachten en het externe artsennetwerk.

Wat zeggen anderen over ons?

Meerdere medewerkers aan het woord:

“Persoonlijke benadering, fijne en snelle communicatie met de re-integratiespecialist. Ik voelde me erg begrepen.”
“Wat mij aansprak was het oprechte luisterende oor. Ik werd gehoord, ik als persoon. Dat was een geweldige ervaring. Dank!”
“Duidelijkheid in gesprekken en betrokkenheid. Vast persoon die overigens heel vriendelijk professioneel is.”
“Er wordt goed geluisterd naar wat ik zeg en meegedacht in relevante oplossingen. Er wordt niet vanuit gegaan dat iedereen hetzelfde is en denkt.”
“Menselijke benadering.”

Veelgestelde vragen

Welke taken neemt een werkgever, die eigenrisicodrager Ziektewet is, over van UWV?

Kiest u ervoor eigenrisicodrager te worden, dan neemt u een aantal taken van UWV over. Zo bent u zelf verantwoordelijk voor de begeleiding van uw zieke ex-medewerker. Hierdoor heeft u meer invloed op de snelheid waarmee deze ex-medewerker re-integreert. Tevens houdt u meer zicht op eventuele WIA-instroom van zieke ex-medewerkers en kunt u hierop inspelen met gerichte acties. Bovendien is het uw verantwoordelijkheid om, volgens de regels van de Ziektewet, vast te stellen of de zieke ex-medewerker recht heeft op een uitkering. Ook de hoogte en de duur van de uitkering moet u als eigenrisicodrager voor de Ziektewet zelf vaststellen. Tenslotte moet u een eigen verzuimadministratie voeren en ervoor zorgen dat de uitkering aan uw ex-medewerker betaald wordt.

Wat is duurzame inzetbaarheid?

In Nederland werken we steeds langer door. Dezelfde baan voor het leven bestaat echter niet meer. De maatschappij verandert en daarmee ook wat nodig is om een leven lang te kunnen werken. Duurzaam inzetbaar zijn betekent dat je als medewerker nu én in de toekomst in staat bent om optimaal te functioneren.

Is het voor een werkgever verplicht om een arbodienst te hebben?

Een werkgever kan een arbodienst inschakelen die alle (wettelijk) verplichte deskundigheid levert. Dit wordt de vangnetregeling genoemd. De wet gaat ervan uit dat werkgevers hiervoor kiezen behalve wanneer de werkgever er bewust voor kiest om of om zelf de verschillende deskundigen te contracteren. Dit wordt de “maatwerkregeling” genoemd. Dus; de Arbowet gaat ervan uit dat werkgevers een contract afsluiten met een arbodienst maar geeft de ruimte om in plaats daarvan te kiezen voor de maatwerkregeling.

Wat houdt een goed Arbo- en verzuimbeleid in?

In de Arbowet is vastgelegd dat een werkgever zich minimaal deskundig moet laten ondersteunen bij de volgende vier taken:

  1. Ziekteverzuimbegeleiding en het voorkomen van ziekteverzuim;
  2. Periodiek arbeidsgezondheidskundige onderzoeken (PAGO);
  3. Uitvoeren en opstellen van de Risico-inventarisatie & Evaluatie (RI&E);
  4. Aanstellingskeuringen.
Wie betaalt de Ziektewetuitkering?

Als de werkgever eigenrisicodrager is voor de Ziektewet, betaalt de werkgever de Ziektewetuitkering. Is de werkgever geen eigenrisicodrager voor de Ziektewet? Dan betaalt UWV de Ziektewetuitkering.


Bekijk alle vragen

Uw vraag nog niet beantwoord?

We zijn trots op onze klanten

Volg ons op sociale media    

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief