medewerker
Keerpunt > Medewerker

Keerpunt voor u als Medewerker

De informatie die relevant is voor u, op één pagina.

Mijn re-integratie proces, wat staat me te wachten?

In de wet staat precies omschreven hoe u samen met uw werkgever aan uw re-integratie werkt. Een re-integratiespecialist van Keerpunt begeleidt u en uw werkgever hierbij.

Lees meer

Grip op uw re-integratie

Zowel u als uw werkgever moeten een aantal taken uitvoeren met betrekking tot uw re-integratie. Wij zetten deze voor u op een rijtje en leggen uit hoe Keerpunt u helpt.

Lees meer

Keerpunt staat voor u klaar

Als u langere tijd niet hebt kunnen werken, helpt de re-integratiespecialist van Keerpunt u om, als dat kan, om weer aan het werk te gaan. Dit doen we door aan de hand van uw wensen en mogelijkheden een persoonlijk re-integratieplan te maken.

Lees meer

Uw rechten en plichten

Zowel u als uw werkgever moeten zich inspannen voor uw re-integratie. In de Wet verbetering poortwachter is vastgelegd wat de rechten en plichten van u en uw werkgever zijn. Wij zetten ze voor u op een rijtje.

Lees meer

Benieuwd wat Keerpunt voor u kan betekenen?

 

Onze diensten

Brochure Wij zijn Keerpunt

In deze brochure vind u informatie over onze diensten.

Download pdf

Schrijf in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Door hier uw e-mailadres achter te laten, ontvangt u informatie over het laatste nieuws rondom Keerpunt, verzuim, re-integratie en wetgeving.

Wat maakt Keerpunt uniek?

Keerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.

 

Waarmee kan Keerpunt u van dienst zijn?

Heeft u een vraag of opmerking? De medewerkers van Keerpunt helpen u graag. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem gerust contact met ons op.

Neem contact op
  • U geeft ons gemiddeld een 8,3 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.
  • Sinds 1999 hebben we ervaring op het gebied van werk en verzuim. En zijn we door onze jarenlange ervaring in staat u optimaal te helpen.
  • Keerpunt is sterk in de samenwerking met de werkgevers, de verzekeraars a.s.r. en Nationale- Nederlanden, de verschillende intermediairs en volmachten en het externe artsennetwerk.

Wat zeggen anderen over ons?

Meerdere medewerkers aan het woord:

“Er wordt goed geluisterd naar wat ik zeg en meegedacht in relevante oplossingen. Er wordt niet vanuit gegaan dat iedereen hetzelfde is en denkt.”
“Persoonlijke benadering, fijne en snelle communicatie met de re-integratiespecialist. Ik voelde me erg begrepen.”
“Duidelijkheid in gesprekken en betrokkenheid. Vast persoon die overigens heel vriendelijk professioneel is.”
“Menselijke benadering.”
“Wat mij aansprak was het oprechte luisterende oor. Ik werd gehoord, ik als persoon. Dat was een geweldige ervaring. Dank!”

Veelgestelde vragen

Hoe kan een werkgever de verplichte ondersteuning organiseren?

Werkgevers kunnen de verplichtingen vanuit de Arbowet op twee manieren invullen. Ze kunnen alle benodigde dienstverlening inkopen bij één partij; een gecertificeerde arbodienst. Deze kan alle wettelijk verplichte deskundigen leveren om de werkgever en de medewerkers te ondersteunen. Vaak kan een arbodienst daarnaast andere professionals leveren zoals bijvoorbeeld fysiotherapeuten, bedrijfsmaatschappelijk werkers, arbeidsdeskundigen of verpleegkundigen.

Een werkgever kan er ook voor kiezen om zelf de verschillende deskundigen of diensten te contracteren. Hij kiest dan zelf hoe hij dit intern organiseert. Hierbij is de hulp van in ieder geval één bedrijfsarts die de wettelijke Arbo-taken uitvoert verplicht.

Wanneer heeft een ex-medewerker recht op een Ziektewetuitkering?

Medewerkers die ziek uit dienst gaan of die binnen vier weken na uitdiensttreding ziek worden, hebben maximaal 104 weken (twee jaar) recht op een Ziektewetuitkering. Is de ex-medewerker daarna nog steeds arbeidsongeschikt, dan kan hij een aanvraag voor een WIA-uitkering doen.

Wat is er verandert met de invoering van de wet BeZaVa (Beperking Ziekteverzuim en Arbeidsongeschiktheid Vangnetters)?

In de wet BeZaVa is geregeld dat werkgevers ook de kosten dragen van de Ziektewetuitkering en de WGA-uitkering van medewerkers die ziek uit dienst gaan. Daarnaast is de werkgever verantwoordelijk voor de re-integratie van deze zieke ex-medewerkers naar passend werk.

Wie betaalt de Ziektewetuitkering?

Als de werkgever eigenrisicodrager is voor de Ziektewet, betaalt de werkgever de Ziektewetuitkering. Is de werkgever geen eigenrisicodrager voor de Ziektewet? Dan betaalt UWV de Ziektewetuitkering.

Zijn werkgevers die eigenrisicodrager zijn voor de Ziektewet verantwoordelijk voor de uitkeringen van alle medewerkers die ziek uit dienst gaan?

Nee, eigenrisicodragers zijn verantwoordelijk voor de Ziektewetuitkering van:

  • Medewerkers die ziek uit dienst gaan, dus niet alleen als zij een flexibel contract hebben maar ook bijvoorbeeld wanneer zij uit dienst gaan in de proeftijd of als gevolg van een reorganisatie;
  • Medewerkers die binnen vier weken na het einde van hun dienstverband ziek worden;
  • Medewerkers met een ‘fictieve dienstbetrekking’, zoals thuiswerkers, stagiaires of provisiewerkers, die ziek worden.

Maar niet voor medewerkers die:

  • ziek zijn door zwangerschap, bevalling of orgaandonatie;
  • een langdurige ziekte of handicap hebben;

Bekijk alle vragen

Uw vraag nog niet beantwoord?

We zijn trots op onze klanten

Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019