medewerker
Keerpunt > Medewerker

Keerpunt voor u als Medewerker

De informatie die relevant is voor u, op één pagina.

Mijn re-integratie proces, wat staat me te wachten?

In de wet staat precies omschreven hoe u samen met uw werkgever aan uw re-integratie werkt. Een re-integratiespecialist van Keerpunt begeleidt u en uw werkgever hierbij.

Lees meer

Grip op uw re-integratie

Zowel u als uw werkgever moeten een aantal taken uitvoeren met betrekking tot uw re-integratie. Wij zetten deze voor u op een rijtje en leggen uit hoe Keerpunt u helpt.

Lees meer

Keerpunt staat voor u klaar

Als u langere tijd niet hebt kunnen werken, helpt de re-integratiespecialist van Keerpunt u om, als dat kan, om weer aan het werk te gaan. Dit doen we door aan de hand van uw wensen en mogelijkheden een persoonlijk re-integratieplan te maken.

Lees meer

Uw rechten en plichten

Zowel u als uw werkgever moeten zich inspannen voor uw re-integratie. In de Wet verbetering poortwachter is vastgelegd wat de rechten en plichten van u en uw werkgever zijn. Wij zetten ze voor u op een rijtje.

Lees meer

Benieuwd wat Keerpunt voor u kan betekenen?

 

Onze diensten

Download onze brochure

Meer weten? Onze brochure biedt informatie over onze diensten. Klik hier om de brochure te downloaden.

Download PDF

Schrijf in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven? Door hier uw e-mailadres achter te laten, ontvangt u informatie over het laatste nieuws rondom Keerpunt, verzuim, re-integratie en wetgeving.

Wat maakt Keerpunt uniek?

Keerpunt helpt, begeleidt, adviseert en traint. Dit doen we proactief, persoonlijk en altijd gemotiveerd vanuit ons positieve mensbeeld.

 

Waarmee kan Keerpunt u van dienst zijn?

Heeft u een vraag of opmerking? De medewerkers van Keerpunt helpen u graag. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem gerust contact met ons op.

Neem contact op
  • U geeft ons gemiddeld een 8,1 voor onze dienstverlening. Onze deskundige medewerkers en het persoonlijk contact zorgen voor hoge kwaliteit van dienstverlening en hoge klanttevredenheid.
  • Door ruim 17 jaar ervaring op het gebied van werk en verzuim zijn wij in staat u optimaal van dienst te zijn.
  • Keerpunt is sterk in de samenwerking met de werkgevers, de verzekeraars a.s.r. en Nationale- Nederlanden, de verschillende intermediairs en volmachten en het externe artsennetwerk.

Wat zeggen anderen over ons?

Meerdere medewerkers aan het woord:

“Persoonlijke benadering, fijne en snelle communicatie met de re-integratiespecialist. Ik voelde me erg begrepen.”
“Menselijke benadering.”
“Duidelijkheid in gesprekken en betrokkenheid. Vast persoon die overigens heel vriendelijk professioneel is.”
“Er wordt goed geluisterd naar wat ik zeg en meegedacht in relevante oplossingen. Er wordt niet vanuit gegaan dat iedereen hetzelfde is en denkt.”
“Wat mij aansprak was het oprechte luisterende oor. Ik werd gehoord, ik als persoon. Dat was een geweldige ervaring. Dank!”

Veelgestelde vragen

Is het voor een werkgever verplicht om een arbodienst te hebben?

Een werkgever kan een arbodienst inschakelen die alle (wettelijk) verplichte deskundigheid levert. Dit wordt de vangnetregeling genoemd. De wet gaat ervan uit dat werkgevers hiervoor kiezen behalve wanneer de werkgever er bewust voor kiest om of om zelf de verschillende deskundigen te contracteren. Dit wordt de “maatwerkregeling” genoemd. Dus; de Arbowet gaat ervan uit dat werkgevers een contract afsluiten met een arbodienst maar geeft de ruimte om in plaats daarvan te kiezen voor de maatwerkregeling.

Hoe zorgt Keerpunt ervoor dan een medewerker duurzaam re-integreert?

Keerpunt gaat zorgvuldig om met de balans tussen de belangen van de werkgever, medewerker en verzekeraar om te komen tot duurzame re-integratie. Om dit te realiseren kijkt Keerpunt verder dan alleen naar gezondheid of dreigend verzuim.

Wat houdt een goed Arbo- en verzuimbeleid in?

In de Arbowet is vastgelegd dat een werkgever zich minimaal deskundig moet laten ondersteunen bij de volgende vier taken:

  1. Ziekteverzuimbegeleiding en het voorkomen van ziekteverzuim;
  2. Periodiek arbeidsgezondheidskundige onderzoeken (PAGO);
  3. Uitvoeren en opstellen van de Risico-inventarisatie & Evaluatie (RI&E);
  4. Aanstellingskeuringen.
Wat is er verandert met de invoering van de wet BeZaVa (Beperking Ziekteverzuim en Arbeidsongeschiktheid Vangnetters)?

In de wet BeZaVa is geregeld dat werkgevers ook de kosten dragen van de Ziektewetuitkering en de WGA-uitkering van medewerkers die ziek uit dienst gaan. Daarnaast is de werkgever verantwoordelijk voor de re-integratie van deze zieke ex-medewerkers naar passend werk.

Wat regelt de Ziektewet?

Wanneer een medewerker ziek wordt, is de werkgever in de meeste gevallen verplicht om het loon van de zieke medewerker door te betalen. Wanneer er sprake is van zogenaamde ‘vangnetters’, hoeft de werkgever bij ziekte echter geen loon door te betalen. Dit is het geval bij:

  1. Zieke medewerkers waarvan het dienstverband afloopt tijdens ziekte, inclusief medewerkers met een flexibel dienstverband;
  2. Ex-medewerkers die binnen 28 dagen na einde van het dienstverband ziek worden en die geen recht hebben op een WW-uitkering.
  3. Ex-medewerkers die recht hebben op een WW-uitkeringen vervolgens ziek worden;
  4. Medewerkers waarvan het ziekterisico als hoog gezien wordt. Dit zijn medewerkers die vallen onder de zogenaamde ‘no risk polis’, orgaandonoren en medewerkers die ziek worden als gevolg van zwangerschap.

Punt 1 en 2 vallen onder het eigenrisicodragerschap Ziektewet. Punt 3 en 4 niet.


Bekijk alle vragen

Uw vraag nog niet beantwoord?

We zijn trots op onze klanten

Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief