Wie bent u?
Keerpunt > Klantervaringen

Klantervaringen

Wij streven er naar om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Elke klant is uniek en kent een eigen verhaal. Benieuwd naar de ervaringen van onze klanten? Op deze pagina tonen we enkele van deze verhalen.

Keerpunt uitstekende WGA begeleiding

Keerpunt doet de begeleiding WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten) bij een grootzakelijke klant. Als Jim, ICT-specialist, langdurig ziek wordt, valt hij in de WGA-regeling. Ondanks een intensieve behandeling, gericht op stabilisatie en niet op herstel, meent UWV toch dat hij op korte termijn weer aan het werk kan. De re-integratiespecialist (RIS) van Keerpunt weet de oplossing: de ernstig zieke Jim moet een IVA-uitkering (Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten) krijgen. De RIS schakelt een expertisebureau in om het een en ander te onderbouwen en vraagt bij UWV een herbeoordeling aan. Er volgt een emotionele periode die, met name van Jim, maar ook van de re-integratiespecialist veel geduld, flexibiliteit en samenwerking vergt. Hun doorzettingsvermogen wordt beloond: Jim krijgt de IVA-uitkering.

Aanbieden van best denkbare dienstverlening

Conflictbemiddeling vanuit Keerpunt

Twee medewerkers van een fysiotherapiepraktijk krijgen zo’n ruzie met elkaar dat zij zich ziekmelden. De bedrijfsarts laat Keerpunt weten dat de twee vanwege een verstoorde arbeidsrelatie voorlopig niet kunnen functioneren in hun werk. De re-integratiespecialist (RIS) zoekt naar een oplossing. Na bemiddeling accepteert een van de medewerkers een baan elders middels een ingezet 2e spoortraject. Ondanks alle inspanningen van de werkgever, de arbodienst en Keerpunt, legt het UWV de fysiotherapiepraktijk een loonsanctie op voor de andere zieke medewerker. De praktijk kan deze sanctie niet betalen en een faillissement dreigt. De RIS bemiddelt op eigen initiatief tussen de verzekeraar en de praktijkhouder. De verzekeraar neemt de loonsanctie over. Inmiddels gaat het weer goed met de praktijk én betrokkenen.

Keerpunt specialist in arbeidsconflicten

Standbouwer Paul werkt voor een evenementenorganisatie. Hij krijgt tijdens een functioneringsgesprek een aantal kritiekpunten te horen en meldt zich vervolgens ziek. Hij is boos op de werkgever. Die is op zijn beurt kwaad op de afwezige standbouwer. Door bemiddeling van de re-integratiespecialist van Keerpunt verzachten beide mannen hun standpunt. Werkgever en standbouwer Paul gaan met elkaar in gesprek en herstellen de verstoorde arbeidsrelatie. Twee weken na de ziekmelding gaat Paul weer aan het werk.
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019