scroll

Verzuimsysteem XpertSuite

Digitaal ondertekenen via DialoogXpert

Bij Keerpunt werken we met XpertSuite. Het is een AVG proof verzuimsysteem, en dat is mede dankzij de functionaliteit van DialoogXpert. Via DialoogXpert kunnen wij veilig berichten naar u verzenden en kunt u documenten ondertekenen. Naast het telefonisch contact zijn deze berichten dan ook de belangrijkste manier om contact te hebben met uw re-integratiespecialist.

Lees verder
DialoogXpert

Snelgids DialoogXpert
DialoogXpert is een communcatieplatform dat voldoet aan alle privacy- en veiligheidseisen, met het gemak van e-mail. DialoogXpert is een ‘whatsapp’-achtige functie waar u in een beveiligde omgeving een dialoog kan voeren. Een dialoog tussen bijvoorbeeld een bedrijfsarts en een praktijkondersteuner bedrijfsarts, of een re-integratiespecialist en een werknemer.

Digitale goedkeuring
DialoogXpert biedt de mogelijkheid om documenten uit het dossier digitaal te laten goedkeuren. UWV accepteert deze ondertekening voor de opbouw van het re-integratiedossier. De beleidsadviseur van UWV stelt dat het niet wettelijk is voorgeschreven dat alle documenten van het re-integratieverslag voorzien moeten zijn van een fysieke handtekening. Wel moet van elk document duidelijk zijn van wie het afkomstig is en wie er eventueel mee heeft ingestemd. Als dit kan in de vorm van een digitale handtekening, dan voldoet dat.

Hiermee wordt het dus mogelijk om het complete papieren dossier te laten vervallen, want alle documenten kunnen digitaal ondertekend in de XpertSuite worden opgeslagen:

  • Plan van aanpak
  • Bijstellingen op het plan van aanpak
  • Eerstejaars- en eindevaluaties

Veilig
DialoogExpert zorgt ervoor dat de relevante dossierstukken, zoals bijvoorbeeld foto’s, plannen van aanpak of probleemanalyses niet meer hoeven worden gemaild. Het biedt de mogelijkheid om documenten en gesprekken direct op een veilige manier op te slaan in het dossier.

Bij een bericht zitten de volgende onderdelen:

  • Onderwerp
  • Deelnemers
  • Bericht
  • Mogelijkheid om bestanden uit dossier of van lokale schijf toe te voegen

Documenten ondertekenen via DialoogXpert

In het tabje ‘Trajectendossier’ staan documenten. Het is mogelijk om de document digitaal te laten accorderen door de werknemer en de werkgever. Dit gaat als volgt:

Stap 1. Klik op het pijltje onderaan het scherm om een submenu te openen. Hier vindt u de optie 'Ondertekening via sms', klik hierop.


Stap 2. Geef de ondertekenaars aan en druk op ‘Verstuur verzoek’.


Stap 3. Het verzoek is verzonden. De status van de ondertekening vanuit de leidinggevende en werknemer is weergegeven.

Stap 4. Als leidinggevende kunt u nu het document ondertekenen door op ‘Ondertekenen’ te klikken.


Stap 5. Het ondertekenen gaat via een SMS code. U voert hiervoor uw mobiele telefoonnummer in en klik op ‘Verstuur SMS’.


Stap 6. Voer de SMS code in en klik op ‘Opslaan’.


Stap 7. De status van de ondertekening vanuit de werkgever staat nu op ‘Ondertekend’.


Stap 8. Uw werknemer ontvangt nu een uitnodiging op zijn/haar e-mailadres om in te loggen.

Uw werknemer dient zich vervolgens eenmalig:

  • Aan te melden bij de berichtenservice van XpertSuite;
  • Akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden en in te loggen;
  • Een wachtwoord in te voeren
  • Een mobiel nummer in te voeren;
  • Persoonlijke gegevens in te vullen (voorletter, voornaam en achternaam).

Stap 9. Uw werknemer komt in zijn of haar berichtenbox. Hierin is het te ondertekenen document zichtbaar. Het document kan door uw werknemer vervolgens ondertekend worden zoals weergegeven in stap 4.

Mocht het, na het doorlopen van deze stappen, niet lukken te starten met DialoogXpert? Dan kunt u met ons contact opnemen en helpen wij u graag verder.

Wij gebruiken cookies
We gebruiken cookies om u de beste ervaring te bieden op onze website. Onder ‘instellingen wijzigingen' leest u meer over welke cookies wij gebruiken. Wilt u weten hoe Keerpunt in haar dienstverlening omgaat met persoonsgegevens van werknemers en werkgevers, lees dan ons Privacy Statement.
Noodzakelijke & functionele cookies
Wij plaatsen noodzakelijke cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken. Functionele cookies zorgen ervoor dat u de website op de juiste manier kan bekijken en gebruiken. Ze onthouden bijvoorbeeld welk product u wilt bestellen en uw voorkeursinstellingen zoals taal. Deze cookies hebben zeer weinig invloed op uw privacy en plaatsen wij daarom altijd.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Analytische cookies
Analytische cookies zoals Google Analytics en Google Tag Manager meten het website bezoek en helpen ons om de website te verbeteren. Deze gegevens worden anoniem verzameld en hebben weinig invloed op uw privacy.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Marketing cookies (zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Pardot) worden gebruikt om te zien hoe u onze website gebruikt en op basis daarvan relevante of gepersonaliseerde advertenties te tonen op onder andere social media. Ze zorgen er ook voor dat u een advertentie niet te vaak te zien krijgt. Ook gebruiken we deze cookies om voorkeuren te onthouden als u bijvoorbeeld eerder een formulier ingevuld hebt en later terugkomt op onze website.
Ingeschakeld Uitgeschakeld

Zoekresultaten

0 resultaten voor ...