Wie bent u?
Keerpunt > Nieuws > Arbowet > ‘Het persoonlijke contact, dat blijft. Ook nu we groeien.’

‘Het persoonlijke contact, dat blijft. Ook nu we groeien.’

15 december 2019

Het einde van het jaar, traditioneel een moment van terug- én vooruitkijken. Voor Keerpunt was 2019 een jaar van transitie. Directeuren Jolande Dirkx en Erwin Lots vertellen wat hun het meest is bijgebleven van het afgelopen jaar en waar ze op focussen in 2020.

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten

‘Hét hoogtepunt van 2019?’ Jolande is even stil. ‘Het waren er heel veel! De hele organisatie is overgegaan op een nieuw geautomatiseerd systeem, waardoor we onze dienstverlening eenvoudiger kunnen verbeteren. En zijn gevoelige gegevens in het nieuwe systeem nog beter beschermd. Een prettige gedachte voor werkgevers en werknemers.’

Zelfstandige bedrijfsartsen

‘Wat mij betreft is de overname van de Bedrijfsartsengroep ook een highlight,’ vertelt Erwin. ‘Dat onze klanten direct contact kunnen hebben met zelfstandige bedrijfsartsen is heel waardevol. En door de start van onze medische unit kunnen werknemers ook nog eens sneller bij een bedrijfsarts terecht. Die unit gaan we in 2020 verder uitbreiden.’

Arbodienstverlening

‘We hebben in 2019 gewerkt aan onze bekendheid als arbodienstverlener,’ vertelt Jolande. ‘Door de veranderde markt liep een deel van onze klanten terug, maar door veel aan naamsbekendheid te doen, hebben we dat aandeel terug kunnen winnen. Dit hebben we onder meer bereikt door intermediairs te benaderen via LinkedIn en Twitter.
Voorheen kregen we veel klanten via de verzekeraar. Een groot deel van onze dienstverlening is daarom nog steeds gericht op verzuimbegeleiding. Maar ons aanbod is veel breder. We willen het komende jaar nog meer werkgevers laten kennismaken met onze arbodienstverlening.’

Re-integratiespecialisten

‘Het is mooi om te zien dat veel bestaande klanten al voor arbodienstverlening met ons verdergaan, en dat is natuurlijk te danken aan de dienstverlening van onze re-integratiespecialisten en arbeidsdeskundigen,’ vult Erwin aan. ‘Door het contact dat zij dagelijks hebben met werkgevers en werknemers, nemen ze een hoop zorgen rond ziekte en verzuim weg. In 2020 zullen we daarom blijven inzetten op de scholing en ontwikkeling van onze medewerkers, zodat zij hun dienstverlening op dit hoge niveau kunnen houden.’

Meedenken met de klant

‘In onze arbodienstverlening staat het persoonlijke contact centraal,’ gaat Erwin verder. ‘En dat blijft, ook nu we groeien. Onze mensen hebben een persoonlijke band met onze klanten, en vice versa. Hierdoor kunnen we een proactieve rol spelen in het voorkomen van verzuim en bij verzuimsituaties goed meedenken met de klant. We merken dat onze betrokkenheid door werkgevers en werknemers als prettig wordt ervaren, juist in deze tijden van digitale communicatie. Dat houden we dus graag vast in het nieuwe jaar.’



Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2020