Wie bent u?
Keerpunt > Nieuws > Arbodiensten > Arbodienstverlening en casemanagement bij één partij.

Arbodienstverlening en casemanagement bij één partij: win-win voor de werkgever en werknemer

14 december 2019

Steeds vaker zien we dat werkgevers arbodienstverlening en casemanagement laten verzorgen door één en dezelfde partij. Dirk-Jan Wilmink, re-integratiespecialist bij Keerpunt, vertelt hoe werkgevers en werknemers hiervan profiteren.

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten

Van twee naar één

‘Eén loket voor alles wat te maken heeft met gezond werken en verzuim, dat is echt win-win voor werkgevers en werknemers,’ vertelt Dirk-Jan. ‘Bij Keerpunt verzorgen we al jaren zowel de arbodienstverlening als het casemanagement voor een groot aantal branches, en vanaf 1 januari 2020 kunnen we dit aan al onze klanten aanbieden. Afhankelijk van het gekozen pakket kunnen werkgevers de dienstverlening rechtstreeks van Keerpunt afnemen of als onderdeel van een verzuimverzekering.

Meer regie

Alles voor gezond werken bij één partij, wat merken werkgevers en werknemers daarvan? Dirk-Jan vertelt: ‘Je hebt veel meer regie in de hele verzuimperiode. Als re-integratiespecialist verzorg ik voor Keerpunt het casemanagement. Bij een combinatie met arbodienstverlening kijk ik vanaf de eerste ziektedag mee. Je begint dan sneller met een inventarisatie en een gesprek met de werknemer én de werkgever. Om een goede begeleiding te bieden is het namelijk essentieel om tijdig naar beide kanten van het verhaal te luisteren.’

Geen dubbel werk

‘Een ander belangrijk voordeel is dat er geen dossieroverdracht meer is van de ene partij naar de andere. Daardoor verlopen processen soepeler en hoeven zieke werknemers bijvoorbeeld niet te wachten tot een ander het dossier oppakt. En de werkgever hoeft niet dubbel gegevens aan te leveren of formulieren in te vullen.’

Meer overzicht

‘De werkgever en werknemer hebben bij één loket ook veel meer overzicht: er is één aanspreekpunt voor alle vragen rondom het voorkomen en verminderen van verzuim. Bij gescheiden arbodienstverlening en casemanagement zie ik vaak dat werkgevers en werknemers niet goed weten met wie ze contact moeten zoeken. Wanneer wij zowel het kort- als langdurige verzuim mogen begeleiden, weten werkgevers en werknemers altijd bij wie ze terechtkunnen.’

 

Dirk-Jan Wilmink
Re-integratiespecialist

 

 

Wilt u ook profiteren van de voordelen van arbodienstverlening en casemanagement bij één partij? Sluit dan uw arbodienstverlening over naar Keerpunt. Vraag er naar bij uw tussenpersoon of klik hier voor meer informatie. 



Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2020