Wie bent u?
Keerpunt > Nieuws > Arbodiensten > ‘Keerpunt is betrokken bij onze mensen. Dat voelt goed.’

Keerpunt is betrokken bij onze mensen. Dat voelt goed.’

1 oktober 2019

Jeroen Beekman, eigenaar van Jeroen Beekman Mode, maakt al bijna vijf jaar gebruik van de dienstverlening van Keerpunt. ‘Naar volle tevredenheid,’ aldus Jeroen. ‘Ik kan merken dat Keerpunt oprecht begaan is met mijn bedrijf en werknemers, dat waardeer ik enorm.’

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten

Langetermijnrelatie

‘Als familiebedrijf zijn we erg betrokken bij onze medewerkers. We bouwen graag een langetermijnrelatie met hen op. En dat is wederzijds: wat we geven, krijgen we terug. Die betrokkenheid heeft Keerpunt ook. Dat voelt goed.’ Jeroen heeft helaas al veel ervaring met zieke medewerkers, waaronder ook langdurig zieken. ‘De arbodienstverlening moet goed geregeld zijn,’ vertelt Jeroen. ‘Een zieke werknemer kost immers veel geld. Maar het is zeker ook voor de werknemer belangrijk. Ziek zijn is al vervelend genoeg. In de meeste gevallen kan de werknemer er niets aan doen.’

 

Proactieve re-integratiespecialist

Als werkgever moet je je houden aan een hoop wet- en regelgeving, bijvoorbeeld vanuit UWV. Jeroen: ‘UWV is streng. Dat is goed, alles moet exact kloppen en ook de werknemer wil dat alles netjes geregeld wordt. Keerpunt zit daar bóvenop.’ Jeroen is dan ook blij met zijn vaste contactpersoon, een proactieve re-integratiespecialist. ‘Hij is scherp, daar houd ik van. Ik heb veel contact met hem en hij begeleidt mij supergoed. Hij zorgt ervoor dat elk traject correct verloopt en waarschuwt mij als ik dingen moet regelen. Dankzij zijn hulp heb ik nog nooit een boete van UWV gehad.’

 

Geschenk uit de hemel

Soms is iemand te ziek om terug te keren in zijn eigen functie of zelfs bij het bedrijf. Keerpunt kijkt dan altijd naar wat er wél kan. Zo is Jeroen in overleg met Keerpunt met een van zijn medewerkers meegegaan naar een WIA-aanvraag bij UWV. ‘Zij was al twee jaar ziek en zou tijdens dat gesprek te horen krijgen voor welk percentage ze afgekeurd zou worden. Ik vond het belangrijk om daarbij te zijn. Ze was mijn topverkoopster en wilde niets liever dan terugkeren in haar functie. Vanzelfsprekend wilde ik hetzelfde, maar dat was helaas niet mogelijk: ze was te ziek. Ik wilde er zeker van zijn dat ze volledig werd afgekeurd en dat is gelukt. Zo fijn dat ik er voor haar kon zijn: ze noemde mij een geschenk uit de hemel.’



Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019