Wie bent u?
Keerpunt > Nieuws > Arbodiensten > Arbodienstverlening regelen als werkgever

Arbodienstverlening regelen als werkgever

29 oktober 2019

Als uw werknemer tijdelijk niet kan werken is dat heel vervelend. Voor uw werknemer, maar ook voor u als werkgever. Zeker als dit een langere periode duurt. Met de arbodienstverlening van Keerpunt krijgt u hulp bij het begeleiden bij verzuim en re-integratie van uw zieke werknemers. Zo weet u zeker dat u zich aan de wettelijke regels houdt. En voorkomt u boetes van UWV.

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten

Hoe regel ik de arbodienstverlening?

Als werkgever wilt u uw arbodienstverlening goed geregeld hebben. Keerpunt biedt op het juiste moment duurzame oplossingen. Krijgt u te maken met een zieke werknemer en meldt u dat bij ons? Dan nemen wij snel contact met u op en brengen wij de situatie in kaart. Wij ondersteunen u en uw werknemer en werken samen met de beste specialisten om het herstel zo goed mogelijk te bevorderen.

Re-integratietraject zonder zorgen

U wilt graag dat uw werknemers snel en duurzaam re-integreren. Dankzij de proactieve begeleiding van onze ervaren re-integratiespecialisten, komen we samen tot de beste en meest duurzame oplossing voor nu én voor later. Daarnaast zorgen wij ervoor dat u zich houdt aan alle wettelijke verplichtingen rondom de re-integratie van uw werknemers.

Basiscontract Arbodienstverlening van Keerpunt

Keerpunt biedt verschillende contracten voor arbodienstverlening. Uiteraard voldoet onze dienstverlening aan de eisen van de Arbowet, waaronder het Basiscontract. Graag adviseren we u over welk arbodienstpakket het best bij u past.

Voldoen aan de Wet verbetering poortwachter

Volgens de Wet verbetering poortwachter moeten u en uw zieke werknemer er alles aan doen om hem zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Al vanaf de eerste ziektedag hebben u en uw werknemer een aantal verplichtingen. Deze staan in een stappenplan. Houdt u zich als werkgever niet aan alle stappen? Of voert u ze niet goed uit? Dan kan UWV een boete opleggen. En moet u mogelijk nog een jaar extra loon betalen. Deze boete heet de loonsanctie. Met de arbodienstverlening en re-integratie van Keerpunt weet u zeker dat u voldoet aan uw wettelijke verplichtingen.

Laat Keerpunt u adviseren en ondersteunen

Als werkgever bent u verantwoordelijk voor uw werknemer. Zo bent u volgens de wet onder andere verplicht uw werknemers met een vast contract twee jaar lang een groot deel van het loon door te betalen. Werknemers met een tijdelijk contract betaalt u zolang dit contract geldig is. Hierbij is het goed om te weten dat een zieke werknemer met een gemiddeld jaarinkomen van € 36.500 tussen de € 250 en € 400 per dag kost. Snelle en duurzame re-integratie is daarom erg belangrijk. Voor uw werknemer, maar ook voor u. Keerpunt biedt u en uw werknemer de begeleiding die u nodig heeft:

• Persoonlijke aanpak afgestemd op de situatie van uw werknemer
• Eigen team van bedrijfsartsen en praktijkondersteuners
• Snelle en duurzame re-integratie



Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019