Wie bent u?
Keerpunt > Nieuws > Arbodiensten > ‘Sinds de overstap naar Keerpunt is onze arbodienstverlening strak geregeld.’

‘Sinds de overstap naar Keerpunt is onze arbodienstverlening strak geregeld.’

26 september 2019

Als hr-consultant van negen vestigingen van Kentucky Fried Chicken in Rotterdam staat gemak voor Bertus Mekes voorop. Maar makkelijk was het niet dat KFC’s arbodienst niet samenwerkte met de verzekeraar voor arbeidsongeschiktheid. Reden voor Bertus om voor arbodienstverlening over te stappen naar Keerpunt.

Deel dit artikel Meer nieuwsberichten

‘Bij ziekteverzuim moest ik alles dubbel opgeven, bij de verzekeraar én bij de arbodienst,’ vertelt Bertus. ‘Dat was enorm onpraktisch en ging ook vaak mis. Ook ontstonden er complicaties met de AVG.’ Verzekeraar Nationale-Nederlanden stuurde werknemers van KFC bij langdurig verzuim al door naar Keerpunt. ‘In de gesprekken met Nationale-Nederlanden kreeg ik de indruk dat zij korte lijnen hadden met Keerpunt. Een reden voor ons om uit te zoeken of een totaalpakket bij Keerpunt niet handiger zou zijn. We hebben de kosten vergeleken, de werkwijze bestudeerd en na contact met Keerpunt besloten we de overstap in gang te zetten.’

 

Snel antwoord

De lopende verzuimcases werden overgedragen naar Keerpunt. Na een maand of twee was de overstap gemaakt en was er al een heel goede, werkbare situatie. We zijn nu een halfjaar verder en Bertus is razend enthousiast. ‘Alles is heel strak geregeld. Als ik een vraag stel, krijg ik snel antwoord. Problemen worden meteen voor me opgelost. Wanneer een werknemer naar de bedrijfsarts is geweest, krijg ik kort daarna een terugkoppeling met een helder advies. Dat ontbrak bij onze vorige arbodienst, een grote landelijke arbodienstverlener.’

 

Persoonlijke benadering

Waar Bertus voorheen veel werk dubbel moest doen, heeft hij nu één contactpersoon en is het duidelijk hoe de bedrijfsarts te werk gaat. ‘Het lijkt net of ik nu met een heel kleinschalige dienstverlener werk. Keerpunt biedt de voordelen van een omvangrijke organisatie en bijbehorend netwerk, maar dan met een persoonlijke, adequate benadering. Ik word regelmatig gebeld met updates over werknemers, bijvoorbeeld wanneer er een melding bij UWV moet worden gemaakt. Voorheen moest ik dan heel veel verschillende formulieren achterhalen en invullen, nu staan die al voor me klaar.’

 

Goede begeleiding

Keerpunt heeft de werkzaamheden van Bertus makkelijker gemaakt. ‘Een arbodienstverlener zou het werk niet moeilijker moeten maken, maar het goed moeten begeleiden. Het mag geen veertien dagen duren voordat je antwoord krijgt. Keerpunt is altijd to the point, zodat ik direct weer verder kan met mijn werkzaamheden. Ze hebben een proactieve benadering, die tot gevolg heeft dat ik me geen zorgen meer hoef te maken of het wel goed komt. Dat is heerlijk werken.’



Deel dit artikel
Volg ons op sociale media

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Scroll naar boven
© Keerpunt 2019